Førstehjælp information

Grøn Køreskole har gjort det nemt for dig at finde et kursus i Odense eller Haarby og omegn

jeg har være rundt på nettet for dig for at finde div. førstehjælpsudbyder.

Pt. fandt jeg disse : ( Du er velkommen til at tage kontakt såfrem der findes andre)  opdateret pris mm. pr. 04.07.2023

På div. ovenstående hjemmeside link.  kan du finde mere information om de færdselsrelateret førstehjælpskurser, der tilbydes, deres tilmeldingsmuligheder og eventuelle specifikke krav eller betingelser.

Færdselsrelateret førstehjælp er afgørende for at kunne hjælpe en eller flere tilskadekomne i trafikulykker, og det kan virkelig gøre en forskel i nødsituationer. kurset vil ruste dig med de nødvendige færdigheder og viden til at yde f.eks. livreddende hjælp, indtil professionel assistance når frem.

Når du skal tage kørekort første gang er det et krav, at du tager et færdselsrelateret førstehjælpskursus.

Det er 8 timer med førstehjælpsinstruktør.

Har du allerede taget et godkendt førstehjælpskursus, der også er færdselsrelateret, kan du selvfølgelig anvende det i stedet for.

Hertil er kravene, at det skal være:

Der er mulighed for at søge om merit - f.eks hvis du er læge. Det er Færdselsstyrelsen der vurderer, om du kan fritages.

Har du kørekort i forvejen f.eks. traktorkørekort er der ingen krav om et nyt førstehjælpskursus.

Har du taget et førstehjælpskursus i forbindelse med dit knallertkørekort vil det være gyldigt et år til bil også. Er det over 1 år siden og op til 4 år vil dit bevis forsat kunne bruges. Men der er krav om at du tager basal genoplivning (4 timer) mod normalt 8 timer. Kontakt en førstehjælpsinstruktør og hør mere. Erfaringsmæssig vælger de fleste at tager et nyt kursus på 8 timer, da næsten ingen tilbyder de 4 timer! har dog fundet et kursus på 4 timer gratis- Men kan ikke sige om det præcis er det.

Dit førstehjælpsbevis er elektronisk og bliver normalt automatisk registeret på køreprøvebookingsystemet

Køreskolen kan godt booke en teoriprøve uden kursus bevis, Men kurset skal være gennemført inden det er muligt at bestille en praktiske køreprøveprøve.

Jeg anbefaler at du gennemføre et færdselsrelateret førstehjælpskursus hurtigt muligt. Det er en uvurderlig færdighed, der kan redde liv. Gør en forskel og bidrage med hjælp, Tilmeld dig allerede nu et kursus og vær med til at gøre en positiv forskel når der sker en ulykke omkring dig.

Hr. Kørelærer

Leander Kokspang